Lidt om mit besøg hos diætist.

Jeg har tændt lys og jeg har ild i brændeovnen. På komfuret står græskarsuppe og simrer. Jeg sidder i køkken alrummet og kigger ud på regnen, imens jeg hører podcast.

Sidste tirsdag var jeg til opstarts hos diætist. Vi gennemgik, hvad jeg spiser på en typisk dag. MIn morgenmad og frokost skulle jeg ikkelave nogen ændringer ved. Dejligt at de ændringer, jeg havde lavet i foråret var gode for mig og at jeg bare kan forsætte med dem.

De andre ændringer er heldigvis nemme at gå til. Jeg skal have 2 mellemmåltider ind. Et om eftermiddagen og et om aftenen. Ikke at jeg ikke har spist noget her, men iskaffe fra tanken og kitkat er ikke lige de mellemmåltider, jeg skal spise.

Det er jo ikke fordi, jeg ikke har vidst det og det er ikke hver dag, det er røget ned, men jeg havde brug for at give hende et så reelt billede som muligt, især fordi at jeg synes det blev oftere det usunde end det sunde, jeg spiste.

Jeg har derfor fået ideer til mellemmåltider, samt min middagsmad, skal jeg lave lidt om på, samt spise flere grøntsager.

Til sidst var jeg en tur på vægten. Lige præcis det tal har jeg ikke brug for at dele.. ingen er vel i tvivl om, at det er for højt.

En typisk dag i måltider ser derfor ud for mig nu:

Morgenmad: Et stort glas bladselleri juice. Lidt senere 1/2 bolle med ost.

Mellemmåltid: Den anden halve bolle med ost samt 1 stk frugt.

Frokost: Salatbowl; som gerne består af fuldkorns couscous, div. blandede kål, tomater, edammer bønner, agurk, gulerod, bagt sød kartoffel…. evt. med falafler til eller en klat humus. Det mætter helt vildt og jeg elsker den frokost.

Mellemmåltid: Det kan være knækbrød med ost, 1/2 skive rugbrød med æg, frugt, yoghurt/skyr med bær o.lign.

Aftensmåltid: max 3 kartofler (eller 120 g kogt ris, bulgur o.lign), 120 g kød og 300g grønt. Det er svært for mig.

Jeg er ikke den store kødspiser, så 120 g er virkelig meget og der hvor jeg har spist flere eks. kartofler og mindre kød. Men jeg prøver.

Mellemmåltid: Det kan være knækbrød med ost, 1/2 skive rugbrød med æg, frugt, yoghurt/skyr med bær o.lign.

Det sidste mellemmåltid er også svært at få spist. Jeg er virkelig ikke særlig sulten, så ofte om aftenen er det yoghurt, det synes jeg ikke ligger ikke så tungt i maven, som eks. 2 stk. frugt.

Heldigvis skulle jeg ikke lave nogle ændringer i forhold til mit kaffe indtag 🙂 og da det stadig regner og er lidt små koldt på trods af brændeovnen, tror jeg at jeg vil lave en kop kaffe inden jeg kører til Rønne senere og henter børn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.