Bornholm – miniguide.

Jeg har før nævnt steder på Bornholm, hvor jeg / eller vi som familie kan lide at komme. Vi er midt i sommerferien og øen er godt fyldt op, kan man vel godt sige.

Derfor synes jeg, at jeg igen vil komme med en mini guide til steder at tage hen.

I dag når jeg har hentet Balder på fodboldskole, kører vi til Hasle vandland. Vi har ikke været der før, så det bliver sjovt at prøve noget nyt.  Jeg glæder mig til poolen med luftmassage og til sidde på en solvogn og få sol… Balder glæder sig til poolen og til splash waterpark. Det koster 40 kr pr. person og der er åbent fra kl. 11.00 – 20.00.

Derfra kunne vi godt finde på at køre omkring Hammerhavn og spise en sandwich. De har imo nogen af de bedste sandwich på øen, også er der virkelig en smuk udsigt og pivhyggeligt.

Hvis man nu er til fisk, så er NordBornholms røgeri et rigtig godt sted at tage hen. Der er en stor lækker fiskebuffet, hvor der er mange forskellige ting, og både børn og voksne bliver mætte her. Terressen ligger lige ud til Østersøen, men man kan også sidde indenfor. der åbent fra kl. 11.00 – 22.00 så man kan både spise frokost og aften der. (Også er der is incl. i buffet’en…. uhmmmm 🙂 )

Forleden aften var jeg på Gæstgiveren i Allinge. Gennem sommeren spiller forskellige bands og solister her hver aften. Denne sommer har de virkelig et fedt program; vi hørte Alphabeat og det var virkelig en fest. De næste par uger byder bl.a. på Pernille Rosendal, Mads Langer, Folkeklubben og mange flere. Det er klart et besøg værd og et af mine favorit sommersteder her på øen.

Lidt før Allinge ligger Sandkaas, hvor der kl. 9.00 – 10.00 er morgenyoga på stranden. Det er nogle år siden jeg prøvede det. Men det var helt magisk. Tank at starte dagen i det lune sand med en dejlig gang yoga. Jeg havde min egen yoga måtte med, men man kan også låne hos dem. Efter morgenyogaen vil jeg anbefale at nyde morgenkaffen oppe i strandbaren, så er ens morgen begyndt på en helt fantastisk måde.

Bornholm har så meget at byde på. Det er også super hyggeligt at tage til en af byerne og bruge dagen der med at gå rundt. Eller pak en madkurv og kør ud og find en grøn plet eller nogle klipper og nyd roen og udsigten. For lige meget, hvor fyldt øen er, synes jeg altid man kan finde ro her. Noget som jeg sætter stor pris på.

Sommerferie.

Ahhhh vi nyder ferien. Den var tiltrængt… okay måske ikke for mig, der havde 4 dages arbejde efter endt orlov inden ferien. Men tiltrængt for mine børn.

Min mand arbejder, sådan er det at bo på en ferieø, så det er os andre 4 der sover længe, spiser is, tager på stranden mm.

Forleden var vi på Balka, jeg var ikke i vandet, men det så lækkert ud og der var fyldt med mennesker.

I denne uge er pigerne taget et smut til København til Martins forældre og Balder er på DBU’s fodboldskole i dagtimerne.

Ligenu sidder jeg og koger på terrassen og har en kaffeaftale med en veninde her om lidt.

Er ved at skrive på en Must see på Bornholm ifølge mig, den lægger jeg op en af de nærmeste dage.

Stay tune og indtil da må I nyde det lækre vejr.

Min storesøster.

Jeg har en storesøster. Hun er 2 1/2 år ældre end mig og jeg har selvsagt kendt hende hele mit liv. Hun har altid været der for mig. Også når jeg en gang imellem drillede hende og var en super irriterende lillesøster. Jeg plagede om at lege, når hun sad og læste. Græd mine krokodilletårer, så hun fik skæld ud og fik også inviteret mig med til en af hendes studenter gilder. Faldt altid for hendes drenge venner… rent faktisk er jeg gift med en af dem i dag.

Hun pustede på mine knæ, når jeg faldt. Tørrede tårerne væk, når jeg var ked af det. Gjorde mig tryg, når jeg bekymrede mig om fremtiden. Grinte med mig og lærte mig at gå med blå mascara ( jo jo vi børn af 80’erne)

Jeg har altid set op til hende og jeg har vidst at når jeg spurgte hende om råd, var det et fornuftigt og gennemtænkt svar jeg fik.

Vi er ens og dog så uens på så mange måder.

Vi har altid været vilde med fodbold – dog så hun efter Michael Laudrup, hvor jeg så efter Flemming Povlsen.

Vi er begge uddannet pædagoger – men har hvert vores kompetencefelt.

Hun var til Bros – jeg var til New kids on the block.

Bornholm er i vores hjerter. Hun er gift med en bornholmer. Jeg elsker at bo her.

Vi elsker kaffe; Kun for en sommer og sushi.

Hun hjalp mig med fransk i skolen – jeg hjalp hende med matematik.

Vi bor desværre langt fra hinanden med løser det med kaffedates over telefonen.

Hun ER der altid for mig og i dag har verdens bedste storesøster fødselsdag.

Tillykke Henner. Love you to the Moon.

En god fornemmelse.

I mandags startede jeg på arbejde igen efter min orlov. Det var med sommerfugle baskende i maven at jeg trådte ind på den elev tomme skole.

Men blev mødt af kram og skønne kollegaer og da morgen info mødet gik igang, havde jeg det faktisk som om, jeg ikke havde været væk ret længe.

Jeg har været på arbejde i 4 dage og vi har virkelig knoklet i mit team. For første gange i mange år, har vi ikke skulle flytte rundt pga ombygning, så i år var der ingen flyttekasser der skulle pakkes og pakkes ud, men vi har kunne koncentrere os om årsplan og planlægning af kommende skoleår og vi er dælme kommet langt.

I dag er første ferie dag 😆 og jeg er ( ja ja efter 4 dage…) gået på ferie med en god fornemmelse i min mave. God fornemmelse af at være tilbage. God fornemmelse for kommende skoleår.

Nu skal 4 uger nydes med mine børn også er jeg mere end klar til at komme igang til august.